Ramsjö nästa!!!


Efter mycket om och män och därtill snabba beslut är det spikat att vi åker till ett jaktvårdsområde vid Ramsjö beläget i Gävleborg.
 
Detta är ett område på ca: 16 00 ha, och vad jag uppfattat när jag hört mig för är att det skall vara bra marker för löshundsjakt.
 
 
 
 
 
 Bilder från byn Ramsjö 
 
 
 
Jag har även varit i kontakt med Peter Knapp, en stövarprofil med riktigt duktiga finskstövare, och han har lovat att komma och jaga med oss någon dag. Detta är fantastiskt bra då våra egna hundar aldrig orkar att jaga 7 dagar i sträck...
 
 
Peter Knapp, Ramsjö med Lunnsjöns Loke S29492/2005 och Kaskgårdens Atlas S50376/2006, 2 av sina fyra finskstövare.
Bilden togs i juni 2008 då dessa hundar blev utsedda av Svenska Finskstövarföreningen till månadens hundar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0