En riktig skitdag!!!

Var på brottarcup med Anton till Uddevalla i lördags och kom bara ut en dag i helgen som gick.
Jag var i skogen så att jag kunde släppa Meija runt kl. 05:30.
Jag hade gått till ett ställe som jag vet att Meija fick upp hare på när hon var unghund men som inte varit bra på några år. Jag vet inte om det är bra eller dåligt nu heller men Meija gick på slag, vilka jag tror var räv.
Efter 45 min släppte hon slagen och kom till mig och tydligen är det så att hon inte är intresserad av räven om den gått för långt.

Väl tillbaka till mig förflyttade vi oss och Meija sprang rätt på en räv och det blev förståss fullt drev.
Drevet gick runt mig i en cirkel på ungefär 500 m för att sedan gå rakt emot mig och jag tänkte att det nu skulle bli andra raka räven för Meija. Jag funderade då också på hur en till skjuten räv skulle påverka hennes intersse för hare...
 
Det blev ingen räv, den gick i ett för mig okänt gryt 300 m ifrån där jag stod. Drevtiden? 15 min...
 
Meija jobbade som vanligt på bra på sitt sök och jag tycker hon söker ut långt och länge men tyvärr fick hon inte upp något mer denna dag.
 
Jag har ett stort problem med att det är så lite hare på mina marker med tanke på att Meija inte är någon rutinerad harpiska utan bör få upp hararna lite lättare än vad som är möjligt på dessa marker.
 
Veckan som kommer har jag inte möjlighet att ta Meija till skogen en enda dag:(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0