En skitdag

Kunde tyvärr bara jaga söndag denna helg och försov mig dessutom:(

 

Gick till samma glänta som Meija reste hare förra söndagen.

Hon tog på slag direkt och arbetade mycket bra på dessa och det syntes att hon hade ett bra driv i hennes arbete.

Tyvärr lyckades hon aldrig resa haren trots 3 h arbete på slagen.

När hon väl gav upp sprang hon på ett rådjur och började driva detta. Först trodde jag att hon tillslut rest haren men rådjuret kom till mig inom en minut efter upptag och Meija låg så nära att jag såg både henne och rådjuret samtidigt.

Detta var Meijas första rådjursdrev i år som jag känner till...

Det som var bra var att jag kunde stoppa Meija inom 1 minut och jag behövde inga hårda ord, det räckte bara med att säga "nääää men MEIJA vad är detta?" så sjönk hon ihop och kom till mig med svansen mellan benen.

 

Hon viste att det hon gjort var fel vilket var det viktigaste.

Hargläntan där jag har några av mina få harar.
 
Färsk harskit vid hargläntan, fullt med skit fanns det...
 
Solen bryter igenom en fin dag med riktig skitjakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0