Vi gör ett nytt försök jaktsäsongen 2012/13

Förra jaktsäsongen blev förstörd då Meija fick noskvalster och de veterinärer jag var i kontakt med gav min tik fel medicin och i för låga doser. Dett genererade att Meija drogs med dessa kvalster under nästan hela säsongen. Tillslut fick jag tag i en veterinär, vilken själv är jägare, och helt plötsligt blev Meija fri från kvalster och drev som vanligt igen...
Jag hoppas att denna säsongen skall slå den förra med hästlängder och jag kan säga att harspåren i snön på mina markerna i fjol vittnade om en god harstam. Därtill har det synts till mycket harkullar i år, åtminstonne "förstakullare".


Vecka 39, 2011, for vi till Lycksele och området Knaften. Trots att Meija var förstörd av sina noskvalster fick vi en fantastisk vecka tillsammans.

Här nedan syns Anton (min son) tillsammans med Ingemar som precis skjutit sin första svenskhare, och mer efter denna blev det...


Anton tillsammans med Ingemar som här skjutit sin första svenskhare i Lycksele och området Knaften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0