Ytterligare en svårbedömd jaktdag

I lördags var jag åter i skogen fär att pröva lyckan på nytt. Meija sökte ut mycket bra och jag måste säga att det är fantastiskt spännande att följa hennes arbete via Garmin GPS.

Två gånnger reste hon vilt och jag har ingen aning om det var räv eller rådjur. Grövre skall vid båda, vilket jag sedan tidigare vet hon har när hon driver räv. Båda dreven var också korta (under en halvtimma för båda).
Det första drevet var på väg rätt mot mig, där jag stod på pass med förhoppning att äntligen få se drevdjuret. Tyvärr vek drevet av 200 m innan det kom fram till mig och jag gick miste om chansen ännu en gång.

Det känns som att jag är inne i en svår injagningsperiod med Meija.
Meija visar dock på ett otroligt jaktintresse trots det kortare drevtiderna. Hon arbetar hela tiden och när hon avslutat sina drev kommer hon alltid tillbaka till mig för att sedan omedelbart söka ut på nytt.
Det är lätt att i sin iver glömma att Meija avslutade sin förra och första jaksäsong 6 månader gammal. Nu är hon drygt 1 år gammal och säsongen är bara i sin linda ännu. Jag är därför säker på att det kommer att sluta väl för Meija, bara jag lägger ner mig riktigt ordentligt under den fas som vi befinner oss i just nu.


Slö Meija i "mellangrabbens" säng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0