Söndagens eftermiddagsjakt

På söndagen var jag förhindrad att gå ut på morgonen men åkte iväg till skogen på eftermiddagen.

Jag han inte mer än att släppa Meija i skogen så drog hon iväg och tog upp nästan omedelbart. Hon drev mycket tätt och bra men fick tappt efter ca 10 minuter.

Jag gick till platsen vilket var ett nytt avverkat hygge vilken var lika blöt som en sjö. Meija ville dock inte ge upp utan kämpade på och lyckas till slut hitta utspåret efter ca 30 minuter och drevet är igång igen.
Nu är Meija av naturlig själ betydligt längre efter drevdjuret och detta hörs också på hennes skall.

Drevet gick sedan ut på öppen mark där Meija ånyo fick problem och jag gick dit för att se vad som var problemet. Även här var marken mycket blöt och detta ställde till det för Meija.
Tillslut fann hon även här utlöpan och drevet gick upp mot ett annat hygge där jag fick syn på en Get med ett kid.
Nu blev jag nervös, är det rådjur hon driver?
Detta fick jag aldrig svar på då rådjuren hoppade in i skogen och Meija drev i precis den riktningen rådjuren försvann, dock utan att komma på rådjurens löpa.

Slutsats:
Jag hoppas och tror att Meija tog på räv och att dessa rådjur helt enkelt råkade stå vid hyggeskanten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0