Rävdrev

Var till skogen med Meija denna söndagmorgon där större delen av marken erbjöd spårsnö. Meija sökte ut otroligt bra idag men fick inte upp något under den 1,5 timma hon låg ute. När hon kom tillbaka flyttade vi oss en bit och då sprang Meija rätt på en räv, vilken blev stött av oss och drevet drog iväg direkt. Jag kunde höra Meijas drev de första 25 minutrarna innan hennes skall tonade ut. Tyvärr lyckades peijlen stänga av sig och jag gick till drevlöpan, där jag i spårsnö kunde konstatera att det var just räv Meija drev. Där satt jag och väntade på Meija utan tryggheten med peijl samtidigt som jag då och då blåste i min inkallningspipa. Efter 2,5 timme kom hon helt perfekt tillbaka på sina bakspår. Alltså på samma sätt som min far åtskilliga gånger suttit i skogen och väntat då han aldrig unnade sig lyxen med peijl på sina hundar.
Beviset för att det var räv Meija drev idag

Kommentarer
Postat av: Björn

Det skall bli kul att höra Meija driva hare i parken på söndag. Hoppas vi får skjuta för henne.

Jag pratade med Milko idag, vi samlas kl 08.00 det är ju vintertid igen. Kai kunde inte hänga med, han hade lovat följa med sonen på badminton.

/Björn

2010-10-28 @ 23:12:33
Postat av: Nicklas

Ja, jag hoppas verkligen hon får tag på hare och inte letar upp någon räv.

Synd att inte Kai kunde komma med.

Klockan ställs väl om natten till söndagen?

Jag kollade SMHI och det ser ut som vi slipper regn både lördag natt och på söndag.

Ser verkligen fram mot söndagens äventyr.

2010-10-29 @ 09:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0