Meija blir stel och halt så fort hon ligger still

När jag kom hem efter jobbet igår var Meija mycket stel och haltade på sitt vänstra framben igen.
Det verkar som om detta kommer efter det att hon ligger still en längre tid.
Efter massage och promenad var haltandet borta vilket borde vara bra då detta antagligen tyder på att det endast är mjukdelar som år påverkade.

Till helgen kommer min bror och kompis upp (med en Tax och en Bassett) till Värmland för att jaga hare och räv på morgon och därefter rådjur.
Om det blir någon harjakt eller rävjakt för Meija kommer jag att avgöra först lördag morgon med tanke på hennes haltande framben.


Kommentarer
Postat av: Torbjörn

Hej min schiller tik har ganska ofta blivi halt på vänster framben efter en hård jakt.Vände då på astron så att batteriklumpen hamnade på höger sida, vad hände,jo hon började halta på höger framben efter jakt och lite vila.funderar nu på att köpa en väst till astron.

2010-11-01 @ 16:58:58
Postat av: Bele

Hej Torbjörn,

Jätte kul att du är inne och besöker min blogg och dessutom lägger en kommmentar.

Vart i landet jagar du?



Tråkigt däremot att höra att din schiller blir dålig i benen av Garmin. Har hört att det finns många fördelar med väst, bättre räckvid då antennen alltid pekar uppåt och att hunden syns bra.

Du får gärna åerkomma med hur du tycker att det går efter denna investering.



/Bele

2010-11-10 @ 13:06:11
URL: http://stovarblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0