Jakt i helgen, både lördag & söndag

Denna helg är avsatt till jakt då Ingemar med familj kommer upp till värmland idag och vi skall jaga både lördag och söndag. Jag skall också träffa älgjaktlagets jaktledare (Pelle) personligen imorgon lördag. Han och hans svåger skall jaga rådjur med drever och han frågade om de fick skjuta för Meija om drevet (med hare eller räv) kom i pass och mitt svar var JA!!!!!!!! Jag hoppas verkligen att Pelle har med karta över jaktvårdsområdet och dess gränser, vilka jag verkligen har saknat. Känns otroligt skönt att få komma ut med Meija så här ofta nu då jag känner att hon är inne i en riktigt positiv utveckling. Förövrigt skall vi göra allt vi kan för att få upp någon av de få hararna jag har på mina marker. Om inte får vi hoppas att vi lyckas skjuta Meijas första räv under helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0