Noskvalster?

Meija har fått medicin mot noskvalster då veterinären bedömer att det är stor risk att hon blivit smittad.
Meija har under de senaste veckorna gjort indragningar i nosen vilket, enligt veterinären, är typiskt symptom för just noskvalster. Meija har dessutom varit bunden på lina där hon har gått ut och satt sig på andra sidan häcken. Här vet jag att det är många som släppt fram sina hundar vid promenad för att hälsa. Detta gör att hon har träffat många hundar och utsätter sig därmed för större risk för smittning.
Efter hennes knepiga drev (till och med på räv) i lördags och måndags tog jag kontakt med veterinären för rådgivning och fick alltså en kur. 

Efter att Meija var borta 7 timmar i måndags och avverkat mer än 4 mil i skogen var hon otroligt stel och halt i båda sina framben.
Veterinären sa åt mig att vara mycket vaksam på att hennes stelhet och haltande borde gå över innan veckan var slut för att inte misstänka pålagringar vid leder eller andra problem.
Otroligt nog var Meija som en ny hund redan dagen efter jakten och det gick inte att se tillstymmelse till vare sig haltning eller stelhet.

Får se hur jag gör till helgen, vill hemskt gärna ut på söndag, återkommer längre fram i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0