"Karlar är helt värdelösa på att leta"

Ja, det var helt klart värt att byta ut arbetet mot skogen denna fantastiska dag. Mitt bland alla regniga dagar utan sol dök den här dagen upp med sol, rimmfrost och - 6 ºC. Dagen började katastrofartat då jag inte fann nykeln till min bil. Min fru har gjort klart för mig många gånger att vi karlar är helt värdelösa på att leta. Tyvärr förstärktes hennes teori idag, då jag en timme senare än tänkt, åkte till skogen efter det att HON hittat nykeln i min "laptopväska".

Bild över tidig onsdagsmorgon  


Meija tillbaka efter morgonens första drev


Meija hade igång 4 drev idag, det kortaste drevet var bara 5 minuter och det längsta 25 minuter.
Det är väldigt frustrerande att inte veta vad hon driver p g a att det är barmark. Detta innebär att man inte kan vara riktigt glad åt att hon kommiti igång så bra eftersom man anar intresse för rådjur...
Dock gläds jag mycket åt tre saker:

     - Söket
     - Skallet
     - Retur till mig, via bakspår, direkt efter avslutat drev

Meija arbetar på slag


Meija tillbaka efter drev nr: 4, trött och vill åka hem


Kommentarer
Postat av: Björn

Hej Nicklas!



Jag skall följa Meijas utveckling här på din blogg.

Hoppas naturligtvis att få skjuta någon hare eller räv för henne så småningom.

/Björn

2009-12-04 @ 12:28:03
Postat av: Jerry

Tjena!!

Kul att du kikade in på min blogg, och intressant med en unghund=)

jag kommer nog ta en valp till våren så det ska bli spännande!!

Hur går det att jaga i vargland?

Postat av: Lars-Ereik Staffan

Hej!

Fick tips på din sida av Jan Hed i Borlänge.

Har parat MIN Mejja med Baljåsens Rami och valpar väntas till Vasaloppet ung.

Min tik heter SJCH Långbos Mejja född 06,hennes far är oxå en SM-finalist , Bossmålas Bamse. Ska bli spännande att se resultatet av en sån fin kombination. Mejja klarade elitettan vid 2 år o 8 mån.Drev bra redan första hösten.Hoppas att det går bra med din Meija!

2009-12-29 @ 14:51:01
Postat av: Bele

Alltid roligt med kommentar från nya besökare.

Hoppas att allt går bra för dig och din tik.

Kul att hon heter Mejja, min tik heter igentligen Långsjöbergets Eija, medan vi kallar henne Meija.



Hoppas du kommer att gå in på min sida från och till framöver. Kommentera gärna ankomsten av dina valpar.



/Bele

2009-12-30 @ 23:17:10
Postat av: Bele

Alltid kul med kommentarer från nya besökare.

Kul att din tik heter Mejja, min tik heter egentligen Ovanbergets Eija, vi har valt att kalla henne Meija.

Hoppas att du kommer att besöka min sida från och till.

Återkom gärna med kommentar efter det att dina valpar kommit.

2009-12-30 @ 23:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0