Jägarens "lampa"

Jägarens "lampa" lyser och självklart vill man ut med Meija för att pröva lyckan på harar som redan är på benen, dock saknas något nödvändigt, SNÖ!!!
Min far, bror och jag har varit ute vid flera tillfällen på månskensjakt genom åren med rutinerade hundar och jag måste säga att det verkligen är en upplevelse att jaga när det för övrigt är kavt lugnt.
Förhoppningsvis kommer det fler fullmånar innan säsongen är över och kanske, kanske ligger det ett täcke av snö där som gör det möjligt för just månskensjakt.



Jag står i valet och kvalet om jag ska eller inte ska ge mig ut i skogen med Meija i morgon bitti för att se om vi kan resa någon hare eller fya på något rådjur.
Jag får kundbesök på jobbet imorgon men kan nog styra det till att det räcker med att jag träffar dem på eftermiddagen. Jag menar, en unghund behöver ju ut och få skogsvana, och då får naturligtvis sådana saker som ens arbete stå tillbaka.

Lugnet före stormen, om det nu blir någon jakt förstås

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0