Jaaa, det finns hare på mina marker!!!!

Jo, det finns faktiskt hare på mina marker och det var faktiskt ganska mycket spår efter dem idag. Detta visar att haren verkligen sitter hårt på den första snön och var tydligen inte upp förrän torsdag natt.

Meija tog upp räv nästan omedelbart efter det att vi kom till skogen. Denna drev hon i 25 minuter för att sedan tvärstanna och komma tillbaka till mig. Jag tror att den gick i gryt eftersom hon så tvärt avbröt drevet mitt i skogen utan att arbeta något på tappten.
Efter detta kom Meija tillbaka till mig och vi ägnade resten av dagen  åt att försöka klura ut vart haren hade sin daglega utan att lyckas.

Inget hardrev idag alltså, trots detta är jag mycket nöjd då jag nu ser att det finns en hel del hare på marken vilket bådar gott för framtiden...

Meija tillbaka efter rävdrev och vi har precis delat på vår matsäck

Kommentarer
Postat av: Lappen

Hej Nicklas

OOOOOva roligt att Meija driver räv.



Bry dej inte om nogra harar dom ska vara till



rävmat.

Du sa att det gick i gryt i dag men du har ju gps så det är väl inte så svårt at hitta grytet.

2009-12-19 @ 19:43:00
URL: http://stövarblogg.blogg.se/
Postat av: Bele

Jag vill ha en stövare som driver både hare och räv.

Och därtill en hund som bara tar sig an färska rävspår och inte är ikapp räven först en mil bort.



Både du och jag vet hur roligt det är med en riktig harpiska, och kan stövaren därtill driva räv har man en hel- och inte halv hund.



Jo, jag kunde ha sökt upp platsen där Meija släppte räven men det var 1 km bort och jag var faktiskt glad att hon kom tillbaka då jag främst var ute efter hare idag.

2009-12-19 @ 21:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0