Harjakt i "mina" gamla marker

I går var jag ute med Meija i mina gamla jaktmarker för att se om vi kunde få upp någon hare. Vi som var och jagade var jag, min bror Björn och Milko med sin Hygenstövare.
Tyvärr hade ingen hare varit uppe utan alla harspår var från natten innan. Meija sökte ut bra utan att finna någon hare och under tiden följde jag ett harspår från natten innan, säker 3 - 4 km utan resultat.

Björn ringde upp mig på mobilen och berätta att han hade färska harspår i Bratteberg och jag blåste in Meija, vilken omedelbart kom på inkallning.

Vi tog oss upp till harspåret och det var tydligt att denna hare varit upp denna natt och troligare på morgontimmarna.
Jag släppte Meija på spåren och hon visade intresse och försvann in i skogen på spåren ca 200 meter där hon fick problem och kom tillbaka allt för fort. Jag och Björn tog med Meija till den plats där hon lämnat harspåret och manade på henne igen. Nu kunde hon reda ut de tidigare problemen och försvann ner mot ån där hon började driva. Tyvärr kom hon aldrig riktigt ikapp haren och det blev inget drev med tätt skall som jag tidigare fått uppleva.
På tappten fick hon kontakt med en annan jakthund som hon började leka med och jakten var därmed avslutad.

Kul ändå att komma tillbaka till skogen där allt en gång började...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0